maandag 23 april 2012
Lesplan
Opdracht: Het filmpje (intro) van The Lion King laten zien. We laten de kinderen vertellen wat hen opvalt aan dit filmpje. Welke rol speelt welk dier en waar zou dit filmpje overgaan. De 2e keer ,dat het filmpje getoond wordt, willen we dat de kinderen alle dieren benoemen die ze zien: zebra’s leeuwen enz. Deze dieren schrijven wij op het bord, we benoemen ze maar kort. We bespreken de dieren kort omdat we bij de uitvoering van de les willen dat de kinderen hun eigen beeld van dat dier gebruiken. De opdracht leggen we dan uit: de kinderen kiezen een dier uit die ze met klei gaan namaken. Dit dier moet buigen naar de lion king. Deze beweging en vorm moeten de kinderen door middel van hun creativiteit de vrije loop laten. Het dier moet in verhouding kloppen (poten en lichaam) en deze moet ook de structuren in de huid hebben (haar of veren). Dan kunnen de kinderen aan het werk. De kunstwerken worden aan het eind op een tafel gepresenteerd, en mede door de kinderen beoordeeld. We beoordelen ze op de criteria: verhouding, structuur, vorm en beweging. Wij bepalen het uiteindelijke cijfer. Daarbij houden we ook nog rekening met de creativiteit en het niveau van de kinderen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten